Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

7 tips waardoor je niet aankomt tijdens de vakantie

Auteur Bericht
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2008
Berichten: 5514
Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten


  Reageer met quote


7 Tips waardoor je NIET aankomt tijdens je vakantie
Hoe zorg je dat je niet aankomt tijdens je vakantie? Voor veel mensen is dat lastig omdat je tijdens je vakantie vaak meer eet, meer alcohol drinkt en minder gaat sporten. Voor je het weet kom je kilo’s zwaarder weer thuis en past je kleding niet meer… Maar zo hoeft het niet te gaan!

Als je een paar richtlijnen hanteert die ik je hier geef, geniet je juist extra omdat je je tijdens je vakantie lekkerder voelt en veel meer energie hebt. Ook past je kleding dan nog na afloop. En je kunt nog steeds uit eten en nog steeds dat glaasje wijn drinken! Dit zijn mijn vakantietips voor jou:

Vakantietip 1: Eet zo puur en lokaal mogelijk
Ga je naar de mediterrane landen? Dan heb je het makkelijk! In deze landen kan je heel goed en lekker eten, weet ik uit eigen ervaring. Blijf weg van de toeristenboulevards met pizza en frites en ga op zoek naar authentieke plaatsen met puur eten. Dat is ook leuk om te doen en je voelt veel meer voldoening en geniet extra.

Als je zelf kookt tijdens je vakantie, ga dan op zoek naar lokale markten met verse producten. Dit is ook leuk om te doen. In het Gezonde Lifestyle Receptenboek staan heerlijke en makkelijke recepten die je ook op vakantie kunt maken.

Vakantietip 2: Ontbijt zo gezond mogelijk
Zorg dat je zo gezond mogelijk ontbijt. Vaak heb je hier zelf nog wel wat invloed op. Het is verleidelijk om croissants met jam te gaan eten, maar dit haalt wel je energie voor de rest van de dag weg!

Eet daarom niet elke dag broodjes en kijk in plaats daarvan of je bijvoorbeeld havermout kunt eten. Zit je op de camping of in een appartement? Neem dan havermout van huis mee. Neem ook altijd 1 of 2 stuks fruit. Is er geen havermout? Kies dan voor roerei en kijk of je er wat groente bij kunt nemen.

Vakantietip 3: Zorg voor gezonde snacks
Probeer als je onderweg bent steeds wat gezonde snacks bij je te hebben. Neem bijvoorbeeld een gekookt ei mee en een zakje rauwe, ongebrande noten.

Zelf neem ik deze altijd mee als ik op reis ga, je kunt ze ook op steeds meer plaatsen kopen. Deze snack is supergezond! In het Gezonde Lifestyle Receptenboek vind je 15 suggesties voor gezonde snacks.

Vakantietip 4: Vermijd pizza’s, croissants en stokbrood
Probeer als lunch zoveel mogelijk gevulde salades te eten en vermijd pizza’s en brood dergelijke. Die zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel en je wordt er sloom van. Vrijwel overal kun je tegenwoordig een salade bestellen, pak deze kans! Het helpt je fit te blijven en veel meer uit je vakantie te halen. Ook kun je kiezen voor gegrilde vis of gerechten met seizoensgroente als dat zo uit komt.

Vakantietip 5: Richtlijnen als je uit eten gaat
Je avondmaaltijd is vaak het minst makkelijk te controleren. Zit je op de camping of in een appartement? Kijk dan eens of je zelf kunt koken, dit is verreweg het gezondst. Ga je uit eten? Kijk dan of je deze richtlijnen kunt hanteren en zorg dat je er verder zo veel mogelijk van geniet. Dit zijn mijn richtlijnen als je uit eten gaat:

* Laat het mandje brood staan
* Neem maximaal 1 glas wijn en drink verder veel water.
* Neem als voorgerecht een salade of een ander gerecht met groente, vis of schelp- en schaaldieren.
* Bestel als hoofdgerecht bij voorkeur gegrilde vis, kip, kalkoen, schelp- of schaaldieren of een vegetarisch gerecht. Pas op met pizza’s en hamburgers en dergelijke. Hier krijg je geen voedingsstoffen en energie van…
* Bestel extra groente bij en neem niet elke dag frites of rijst.
* Sla je dessert in principe over, neem alleen een nagerecht als er echt iets heel lekkers op het menu staat en probeer het te beperken, want juist door suiker en alcohol vliegen ongemerkt de pondjes er weer aan.

Vakantietip 6: Drink veel water
Zorg dat je de hele dag door goed gehydrateerd blijft. Begin je dag met twee glazen water en drink voor elke maaltijd een glas water. Wacht op de dag zo lang mogelijk met het drinken van alcohol, dat neemt al je energie weg. Vermijd ook frisdranken, fruitsappen en energiedrankjes. Je wordt er dik en futloos van.

Vakantietip 7: Blijf in beweging
Neem je sportspullen mee en blijf tijdens je vakantie in beweging! Veel mensen kijken me verbaasd aan bij deze tip, omdat de meeste mensen niet sporten tijdens hun vakantie. Verander je mindset op dit punt en ga juist tijdens je vakantie lekker bewegen! Ga lekker wandelen, fietsen en zwemmen. Want je lichaam heeft ook vakantie nodig.

Wil je nog een stap verder gaan, kijk dan of er een sportschool in de buurt is of zet zelf een parcours uit in de buurt. De Pickbank Workout uit de Gezonde Lifestyle Club kun je bijvoorbeeld overal en op elk niveau doen! Dit is ook leuk om samen met je gezin of vakantiegenoten te doen. Zorg dat je elke dag lekker sport en daag jezelf een beetje uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015 10:05    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-10-2012
Berichten: 13406
Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...


  Reageer met quote
Handige tips. Hier nog wat info:

Zo blijf je slank tijdens je vakantie.

Wil je liever ook tijdens je vakantie slank en gezond blijven? Dan heeft Harriët Verkoelen, diëtiste en auteur van o.a. 'Echt afvallen doe je zo', een aantal nuttige tips.

"Niet aankomen tijdens de vakantie is een fijne doelstelling", aldus Verkoelen. "Maar dat kost wel moeite, want tijdens je vakantie ben je vaak minder kritisch wat betreft eten en drinken. Gemiddeld komen mensen zo'n twee tot vijf kilo aan tijdens een vakantie." Gelukkig kun je de schade beperken met onderstaande tips.

1. Eigen snacks voor onderweg
"Neem je eigen snacks mee voor onderweg en voldoende water. Denk bijvoorbeeld aan blokjes kaas, noten, gedroogde worst, je eigen belegde boterhammen. Zo kom je niet in verleiding om bij een benzinepomp of op de luchthaven naar bijvoorbeeld koeken of ander koolhydraatrijk voedsel te grijpen. Ik neem, als ik op vakantie ga, altijd een pakje crackers mee. Die beleg ik dan rijkelijk en dan krijg ik eerder een verzadigd gevoel. Wat ook heel lekker is, maar misschien een beetje raar klinkt: neem een blikje knakworsten mee. Die kun je prima koud eten. Ik ben niet zo bang voor vet, maar eerder voor koolhydraten."

2. Streekgerechten
"Geniet van streekgerechten op je vakantieadres, maar let erop dat je geen samengestelde gerechten neemt zoals bijvoorbeeld lasagne. Het is veel beter om een vlees-, kip- of visgerecht te nemen waar alles apart op je bord ligt. Dan kun je kiezen hoeveel pasta of aardappelen je neemt."

3. Niet te laat eten
"Tijdens je vakantie eet je waarschijnlijk later dan je gewend bent. Maar probeer niet al te laat te eten, omdat het lichaam dan steeds moeilijker suikers, ofwel koolhydraten, kan verbranden, waardoor het omgezet wordt naar lichaamsvet. Dat geldt trouwens ook voor alcoholische dranken."

4. All-inclusive
"Bij de all-inclusive vakanties krijg je vaak te maken met een uitgebreid buffet. Alles staat mooi uitgestald, dus de verleiding is heel groot om je te laten gaan. Probeer de heerlijk versgebakken broodjes voorbij te lopen. Als je je 's ochtends te goed doet aan veel koolhydraten dan krijg je weer eerder trek. Dit kun je voorkomen door te kiezen voor het beleg, zoals gerookte zalm, kaas of worst."

5. Alcohol
"Tijdens de vakantie wordt vaker alcohol gedronken. Het is beter om dan te kiezen voor een droge witte wijn of een prosecco dan voor bier. En als je een cocktail wilt, ga dan niet voor die mierzoete variant, maar kies voor een cola light met rum. Let op: drink liever geen alcohol laat op de avond."

6. Toetjes
"Ook toetjes zijn een grote verleider op het vakantiemenu. In plaats van een sorbet kun je beter kiezen voor koffie/thee met aardbeien met een klein toefje slagroom."

7. Verboden product
"Vakantie is natuurlijk ook genieten. Dus het is niet erg om wat minder streng voor jezelf te zijn dan thuis. Spreek met je jezelf af dat je om de dag één verboden product mag eten of drinken."

_________________
Eetdagboekje van Astrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015 10:10    
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2008
Berichten: 5514
Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten


  Reageer met quote
de ene vult de andere aan. Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015 10:24    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64608
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Goed gedaan meiden! Cool

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015 13:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1