Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

12 wk actie met prijs www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 51, 52, 53  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Pinguin1969
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Fit en Slank

Reageer met quote
Jaa, ik doe ook mee.
Ik pak het NLFit dieet van de AVRO van 2013 weer eens op. Heeft toen ook goed gewerkt. 10 weken lang beter voedingspatroon (van Anja Bastings) en trainen om 5 km te kunnen hardlopen. Ik ga er voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
janna24 schreef:
Gehersenspoeld 🤔?

Is misschien wat zwaar uitgedrukt.
We worden wel erg beďnvloedt en het is moeilijk om je daaraan te onttrekken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 13:01    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Ik doe ook mee, heb wel een stok achter de deur nodig.
Eerst nog twee weken vakantie, waarin ik niet te veel schade meer wil oplopen. En vanaf de eerste week september weer regelmatig eten en drinken. Ik wil het water drinken vanaf nu weer goed oppakken, ik denk dat daar de eerste winst al valt te behalen.

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 14:57    
Vrouw Weeggegevens   Corienn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook eens een keertje mee. Heb alleen het verkeerde streefgewicht ingevoerd, dit is wat ik vanochtend woog. Misschien kun je het nog aanpassen Ellen maar geen probleem als het niet kan hoor. Wens iedereen veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 18:58    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Je kunt beter even een berichtje sturen aan Ellen Corienn, dan weet je zeker dat ze het leest, en je even uit de sprint wil halen zodat je je streefsprintgewicht opnieuw in kan voeren

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 20:18    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Corienn schreef:
Ik doe ook eens een keertje mee. Heb alleen het verkeerde streefgewicht ingevoerd, dit is wat ik vanochtend woog. Misschien kun je het nog aanpassen Ellen maar geen probleem als het niet kan hoor. Wens iedereen veel succes!

Ik heb je verwijderd je kan je weer zelf aanmelden en je vraag hier staat goed ben op vakantie maar kijk iedere dag even
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 20:36    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Alles wat in de media verschijnt maar ook bevindingen, opmerkingen, inzichten van vrienden, dien je te filteren.
Geld voor alles en niet alleen op eetvlak!

Altijd bedenken, wie zegt het, wie deed het onderzoek, zijn er belangen?
Heeft niks met hersenspoelen, indoctrinatie te maken.
Zelf pik je datgene eruit wat bruikbaar is en bedenk dan ook dat de ' waarheid' niet altijd is wat je graag wilt horen😊

Beweringen omtrent eten zijn net als met het geloof, niet te bewijzen maar wel enorm bevochten😠hoe dom.

Oftewel, gebruik je gezonde verstand, pik op wat voor jou bruikbaar is en blijf natuurlijk hier posten, meedenken en zienswijze delen want dat zorgt altijd voor een bredere kijk.

Wat betreft ziekenhuis eten, sorry maar ik vind het lekker😊voor een groot gedeelte komt dat omdat ik zelf niet hoeft te koken, niet hoeft te vsrzinnen wat ik ga eten en er ook nog voor me afgewassen wordt😂😂
Zo zie je maar😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 6:58    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Voordat ik jullie reacties lees het volgende.

Gisteren op Net5, genante lijven.
Vetcellen produceren een hormoon dat hongergevoel geeft.
Ik denk dan, hoe meer vetcellen, hoe meer honger.

Met googlen net vond ik het volgende, uit de NRC
Zou het wel eens kunnen zijn.

Nieuw honger-hormoon ontdekt

Eetlust

Mensen krijgen het koud als ze flinke trek hebben. Dat gevoel ontstaat door het hormoon uridine, dat nog onbekend was.

Wim Köhler

16 maart 2017
Je kunt je nog zo goed aankleden bij een winterse wandeling: als je te weinig bananen eet, krijg je het alsnog koud. Voor die reactie zorgt het hormoon uridine. Foto iStock

Mensen met flinke trek, bij wie de energie uit hun laatste maaltijd op is, hebben het vaak koud. Hun lichaamstemperatuur daalt.

Dat wordt veroorzaakt door een hogere concentratie van het stofje uridine in het bloed, schrijven onderzoekers van de University of Texas in Dallas in de Science van vrijdag.

Na een maaltijd daalt de hoeveelheid uridine in het bloed en hebben we het weer lekker warm.

Daarmee is een nieuw hormoon ontdekt dat honger, verzadiging en lichaamstemperatuur regelt. De uridine die het kougevoel veroorzaakt wordt geproduceerd door vetcellen.

De rol van uridine is „ongetwijfeld van fundamenteel en groot belang voor de biologie en de geneeskunde”, schrijven twee Duitse stofwisselingsdeskundigen in een commentaar in Science. Ze noemen de vondst „een paradigmaverandering”.

De vondst laat zien dat de wetenschap van honger- en verzadigingsgevoelens nog lang niet af is. Een vol of leeg gevoel krijgen we door signaalstoffen die door maag, darmen en vetcellen de bloedbaan in worden gestuurd. In de hersenen worden die signalen, bij mens en dier, gecombineerd met eerdere ervaringen.

De afgelopen 25 jaar is het ene na het andere boodschappermolecuul ontdekt. Wereldnieuws was in 1995 de ontdekking van leptine. Daarmee was het boodschappermolecuul van de energiebalans ontdekt, was het idee. Een medicijn tegen overgewicht lag in het verschiet. Farmaceutisch bedrijf Amgen betaalde Rockefeller University 20 miljoen dollar voor de octrooirechten op leptine. Dat geld is nooit terugverdiend, want leptine ontnam vooral muizen en ratten hun eetlust. Bij mensen doet het weinig.

De vondst van de hormoon-functie van uridine is een grote verrassing. Uridine is namelijk een bouwsteen van RNA: een molecuul dat in alle levende wezens 24/7 betrokken is bij de eiwitsynthese, en dus bij alle levensprocessen. Uridine bestaat uit een suikermolecuul waar het stofje uracil (U) aan vast zit. Uracil is een van de basen die in RNA de erfelijke code vormt, met thymine (T), adenine (A) en guanine (G) . Dat zo’n belangrijke bouwstof als uridine, die waarschijnlijk aan de basis van het leven stond, ook een boodschapperfunctie heeft, is volkomen onverwacht.

Inmiddels worstelen onderzoekers met de ingewikkelde interacties tussen stoffen als leptine, ghreline, PYY en een handvol andere boodschappermoleculen. Daar is uridine nu aan toegevoegd. Maar nog steeds staat in de publicatie in Science, en in het commentaar, dat uridine wellicht een aanknopingspunt is voor een nieuw medicijn tegen diabetes of vetzucht.

De onderzoekers uit Dallas deden hun experimenten vooral in muizen en konden de uridine-stofwisseling ontrafelen door proeven met genetisch veranderde muizen. De experimenten met mensen waren minder uitgebreid, maar het lijkt erop dat uridine bij mensen vrijwel dezelfde regulerende werking heeft.

Opvallend is dat uridine in het voedsel (het zit volop in vlees en in planten) geen invloed heeft op de lichaamstemperatuur. Vanuit de darm wordt de stof via de lever vrijwel helemaal via de galblaas uitgescheiden. Het temperatuur-effect komt juist van uridine uit de vetcellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 8:07    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Elisabeth, alweer

We agree to disagree

Gezond verstand gebruiken, natuurlijk.....maar.....door beinvloeding weten we niet meer zo goed wat goed is voor ons.
Dat oergevoel zijn we kwijt.
Misschien kan je het weer deels terugkrijgen door proberen, luisteren naar je lichaam en kijken wat er gebeurt.
Maar ik denk dat dat lastig is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Jaahhhhh, leuk toch😂😂

Hier boven staat ook zo n mooi stuk geschreven, leuk te weten dat er stofjes zijn die voor het honger gevoel zorgen en wellicht ervoor zorgt dat de een meer eet dan de ander.

Alleen wij zijn niet enkel een chemische fabriek!
Wij hebbennonze ratio, dit in tegenstelling tot een muis, dier.
Deze weet niet dat ie zich gewoon dood kan eten.

Dus als zou het zo zijn dat door een defect de een meer honger gevoel heeft dan de ander, dan hoeft er nog niet meer gegeten te worden?
Sterker nog, bij de maagverkleining zorgen ze ervoor dat gherline, stofje dat hongergevoel geeft, niet meer geproduceert wordt.
Toch lukt het slechts zeer geringe groep om na een operatie op gewicht te blijven.

Eten we eigenlijk wel omdat we honger hebben?
Ook medicatie omdat hongergevoel tegen te gaan (via huisarts) zorgt niet voor gewichtsverlies.

Dan nog zo n mooie, door cognitieve gedragstherapie kun je leren het 'hongergevoel' te laten wegebben.
Mooi, de ratio wint😊maar eerlijk is eerlijk, het vergt inzicht, oefening, frustratie dus geef mij maar een werkzaam pilletje😂

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 9:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 51, 52, 53  Volgende
Pagina 6 van 53